آموزشگاه موسیقی پایور یزد

پیام بهمن فردوسی بنیانگذار انجمن موسیقی فردوسی برای نجمه جعفری؛

نجمه دراین سن کم از بی رقیب ترین نوازندگان سنتور است

در پنجمین همایش انجمن موسیقی و ترانه بهمن فردوسی، که هفتم مهرماه 93،  به مناسبت یادبود مولوی برگزار شد نجمه جعفری قطعاتی را در دستگاه ماهور از ساخته های استاد فرامرز پایور اجرا کرد و مورد تحسین حاضرین قرار گرفت و در پایان برنامه بنا به رای و نظر استادان حاضر در همه عرصه ها، به اتفاق، نجمه جعفری به عنوان نوازنده برتر این همایش انتخاب و از دست استاد اکبر قادری، جواد لشکری و قدرت الله انتظامی یاد بود دریافت کرد.

در این راستا بهمن فردوسی بنیانگذار انجمن موسیقی فردوسی برای نجمه جعفری پیامی بدین شرح به سرو ارسال کرد:

“ضمن عرض ادب و احترام به همه یزدیهای هنرمند و هنرپرورو نیز ادای احترام به خبرگزاری محترم سرو یزد. بنده در ابتدا بسیار خرسند هستم از اینکه در طول زندگی هنری خود با هنرمندی از خطه کویر آشنا شدم (آقای محمود جعفری) که به یقین یکی از بهترین معلمین موسیقی کشوراست و سپس نوازنده بی نظیر(نجمه جعفری) که بدون اغراق بی رقیب ترین و شیرین پنجه ترین نوازنده سنتور کشور در این سن کم که تا به حال من دیدم.

اولین بار اجرای زنده ایشان را در تهران و آنهم در حضور خداوندگاران موسیقی دیدم که الحق همه را به حیرت واداشت و بنده را هم که بیش از شصت سال است در این عرصه فعالیت دارم تحت تاثبرقرار داد و بر آن داشت از ایشان دعوت کنم تا در این همایش که پیشکسوتان عرصه های مختلف حضور داشتند شرکت کند و ایشان هم پذیرفت و انصافا هم خوش درخشید.

امیدوارم خداوند این عزیز و همه هنرمندان یزدی را پشت و پناه باشد. عزیزان من هنر موسیقی چیزهایی را می طلبد که از جمله مهمترین آنها استعداد ذاتی و معلم با سواد و با تجربه است که نصیب هر کسی نشده و نجمه عزیز هر دو را در اختیار دارد.

من نمیدانم نجمه نوجوان چقدر در شهر خودش شناخته شده است اما این را عرض کنم که در تهران ولوایی به پا کرده و بسیار مورد توجه اهل هنر قرار گرفته و به نوعی نام یزد را بر سر زبانها انداخته و من این سربلندی را به همه یزدیهای با محبت تبریک عرض می کنم.

امیدوارم مسئولین گرامی این هنرمندان را حمایت کنند تا افتخارات جهانی برای کشور به ارمغان بیاورند. درود به خطه هنرپرور یزد. با نهایت ارادتمندی”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

New Zealand