آموزشگاه موسیقی پایور یزد

گروه خبر: پنجمین همایش انجمن موسیقی و ترانه بهمن فردوسی، هفتم مهرماه 93، به مناسبت یادبود مولوی، با حضور پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب، شعر، ورزش، هنر و بویژه موسیقی با حضور بزرگانی چون قدرت ا… انتظامی (ویولن)، جواد لشکری (ویولن)، مهندس افشار (ویولن و نقاش )، تیمسار خلبان فرامرز تاجدینی (ویولن) ، محمد صباحی (فلوت )، کامبیز ایزدی (پیانیست و استاد دانشگاه)، مرتضی شیخانی (تنبک)، سیروس حق گو متخلص به موقر الشعرا (شاعر)، دکتر عماد زاده تبریزی (عارف و شاعر)و استاد اکبر قادری (شاعر و پیشکسوت والیبال ملی) در فرهنگسرای هما (تهران) برگزار شد.

محمود جعفری در گفتگو با سرو گفت: در این همایش نجمه جعفری نوازنده نوجوان سنتور به دعوت استاد بهمن فردوسی(بنیان گذار انجمن موسیقی فردوسی ) به نمایندگی از موسیقی یزد حضور داشت و به اجرای تکنوازی و سخنرانی کوتاه در مورد پتانسیل موسیقی یزد و ارزشهای نهفته در آن پرداخت.

وی ادامه داد: نجمه جعفری در این اجرا قطعاتی را در دستگاه ماهور از ساخته های استاد فرامرز پایور اجرا کرد که مورد تحسین حاضرین قرار گرفت و در پایان برنامه بنا به رای و نظر استادان حاضر در همه عرصه ها، به اتفاق نجمه جعفری به عنوان نوازنده برتر این همایش انتخاب و از دست استاد اکبر قادری، جواد لشکری و قدرت الله انتظامی یاد بود دریافت کرد.

جعفری گفت: دیگر نوازندگان اجرا کننده در این برنامه : بهروز آزاد پرتو (آکاردئون)، علی صفار (قانون)، محمد ثابت راد(تار)، امیر احسان آقایی (تار)، احسان طاووسی (ویولن)، الهام آرمیده (ویولن)، امیرمحمد اردلان (ویولن)، علیرضا فلسفی (سنتور)، کامران دینی (تنبک) بودند و شاعران معاصر دیگر: ونوس جامی(متخلص به انیس)، طاهره لطفی (متخلص به افسون)، زیبا صالحی و حدود یکصد نفر از نوازندگان و هنرمندان دیگر از تهران و چند شهر دیگر به عنوان مدعو حضور داشتند.

گفتنی است، انجمن موسیقی فردوسی در سال 93 توسط بخش خصوصی و با بودجه شخصی پایه گذاری شد که بنیانگذار آن استاد بهمن فردوسی از پیشکسوتان موسیقی کشور است. هدف این انجمن، برگزاری همایشها، یادمان پیشکسوتان به ویژه در عرصه موسیقی و پیوند هرچه بیشتر آنها،حفظ و اشاعه موسیقی و همچنین معرفی نوازندگان مطرح است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

New Zealand